ZSAKUTCA

It's better to die standing, than to live on your knees

avagy
Egy pécsi polgár vallomásai a szolgáltatókkal folytatott küzdelmeiről.

Friss topikok

  • charlesd: Pár dolgot nem értek? Miért nem lehet rögtön szintbe hozni az aknákat, és úgy aszfaltozni? Nem pe... (2009.07.06. 11:30) Haladunk, kérem!
  • charlesd: Elméletileg sopiane terv munkálatai kezdődnek meg, gyakorlatilag majd kiderül, mi lesz belőle. Leh... (2009.05.12. 07:49) Itt a tavasz, nyílnak a kátyúk
  • charlesd: Milyen rosszul sikerült a kivitelezés. Ülhettek volna még pár percet a tervezőasztal felett. Az a ... (2009.03.22. 09:29) Kereszteződés! Lámpa!
  • Makata: Tasnádi Péter Úr Nyugodjék békében,az elrontott dolgokat próbálta helyrehozni rá is ment szegény! ... (2009.02.22. 22:03) postabontás a DN-ban II.
  • pkz: Szia! Sík úr válasza az útbeszakadással kapcsolatos kérdésedre olvasható a blogon. Bár sokat nem é... (2008.10.15. 21:04) Nem eszik olyan forrón a kását!

Linkblog

további fotók

2008.02.11. 17:04 | pkz | 4 komment

fotó_2fotó_3fotó_4fotó_5fotó_6fotó_7fotó_8

Címkék: pécs út aszfalt utak tasnádi péter offroad pvv zrt közmű deák ferenc földút sík lászló lajos

A bejegyzés trackback címe:

https://zsakutca.blog.hu/api/trackback/id/tr3335143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csavarhúzós 2008.02.11. 19:47:23

Máshol is ilyenek az utak. Említettem Postavölgyet, ott kb. 20 éve. Az útÉPÍTÉS miért lenne közösségi feladat? Kivéve ha az önkormányzattól vetted az építési telket, és benne volt az árban. Azok a bekötőutak ahol nem jellemző az átmenőforgalom, kizárólag az utcában lakók céljait szolgálják, következésképpen az ott lakóknak kellene finanszírozni az út megépítését. Ha minden lakó csak a telke hosszát betonozná le, már kész is lenne az út. sőt, ha kétoldalas a beépítés, akkor elég lenne a fél telekhossz lebetonozása.

pkz 2008.02.12. 12:30:32

Srác! Tudom, hogy máshol is rosszak az utak. De azt hiszem érthető, ha a saját utcámért küzdök. MIndenkinek így kellene tennie. Azért, mert másnak az megfelel, én is boldogan kellen dagonyázzak a sárban? Az utca pedig önkormányzati kezelésben van, rohadtul nem magánút. Vagyis az önkormányzat, pontosabban a PVV Zrt feladata a karbantartás, hókotrás, kátyúzás, stb. Vili?

Csavarhúzós 2008.02.13. 12:01:52

Miért gondolod hogy másnak megfelel?

>Az utca pedig önkormányzati kezelésben van, rohadtul nem magánút.
-Ez egy tipikus városi vélemény. A "köz"-út esetében a "köz", az Ti vagytok, az utca lakói. Ennek belátása után több megoldási lehetőség kínálkozik.

A legegyszerűbb, hogy megcsináljátok társadalmi munkában. Ez azért nagyszerű, mert a rezsióradíj jóval nagyobb, mint az órabér. Magyarul ha egy cég csinálja, akkor a dolgozó adója, járulékterhei, ÁFA, nyereségadó viszi el a pénz 2/3-3/4 részét. Ha meg magatok csináljátok, akkor csak az anyag és a fuvar kerül pénzbe.

A másik lehetőség, hogy csinálja meg az állam a mi adónkból. A fentiek miatt ha ugyanannyit befizetünk adóba, akkor abból eleve kevesebb út jön ki. Persze ha valaki jól lobbizik, és nála épül út mások adójából, az jól jár, ahol meg nem épül, az rosszul jár. De nehogy már emiatt tapsoljak neked, hogy milyen ügyes vagy, indítottad ezt a blogot, aztán rögtön épült az új utcátokba út, máshol meg a jóval sűrűbben beépített utcába már húsz éve nem.

Nézz szét néhány baranyai faluban-nagyközségben-kisvárosban! Ha magyar-sváb-szerb-horvát etnikum lakja, akkor azt látod, hogy minden út szilárd burkolatú. Holott egy főre vetítve kevesebb a bevételük, mint Pécsnek, például kevesebb az iparűzési adó, és az SZJA-ból is kevesebb pénzt osztanak vissza. Csak ott az emberek átlátják, hogy az "önkormányzat", az ők maguk, az elkölthető pénz meg kevés.
Múltkor viccesen belinkeltem Wekler Fernecet, amint átadja az apja picéjéhez vezető utat. Ez párthovatartozástól független jelenség, a polgármester ingatlanaihoz valahogy mindig előbb ér oda a közpénzből épített út. De némileg igazságtalan voltam Nádasddal, mert alapvetően nem ezért vannak burkolt útjai - egyszerűen, mikorra Wekler már pénzszerző potentát lett, addigra már (még Kádár alatt főként) leburkolták önerőből az összes utat, ezért már csak a pincék felé lehetett fejleszteni. De ezzel együtt Nádasd nem kapott több feljesztési pénzt (sok év átlagában), mint egy nagyváros. Amúgy az általános iskola is társadalmi munkában épült fel (mikor az egyház visszakérte a püspöki nyaralókastélyt).

A város ennek pont az ellentéte, az "ami a kerítésen kívül van, ahhoz semmi közöm" mentalitás. Ha az önkormányzat fel is építi, akkor se óvják, mert nekik ingyen volt.
Pl. vidéken, ha építik a telefon, gáz stb. közműcsatornát, akkor ha előtte százezret költött az útra, akkor vigyáz rá, és inkább a telkéből áldoz fel egy részt a nyomvonalnak, minthogy újra kelljen csinálni az utat. Kiteteti a súlykorlátozás táblát, hogy ne menjenek rajta végig vbgerendákkal megrakott Kamazok.
Városban meg senkit nem érdekel, nem az ő pénze. Így van az a furcsaság, hogy az egy főre vetített több pénzből a városokban mégis kevesebb a burkolt utak aránya, és amik vannak, azok is olyanok. A fotókon ábrázolt kátyúkba csak bele kéne szórni egy kis sittet, mindenkinek a háza előtt. (Amíg fagyveszélyes az idő, mást úgyse nagyon lehet vele tenni) Persze az is benne van, hogy a nagyobb cégekben nagyobb a korrupció is, meg a "vízfej", a drága bürokrácia is viszi a pénzt.

>Vagyis az önkormányzat, pontosabban a PVV Zrt feladata a karbantartás, hókotrás, kátyúzás, stb. Vili?
-Nyilván, de a mi adónkból egy kalapnyi pénz jön össze, az összes feladathoz meg három kalapnyi kellene. Másrészt a kátyúzáson túlmenő felújításokat meg már fejlesztésnek nevezik, ami növeli az ingatlanok értékét, így - legalábbis vidéken - a költség egy részét ráterhelik az érintett ingatlanokra. Ezt a töbség elfogadja (de aki nem annak is ki kell fizetni...)

pkz 2008.02.13. 20:11:43

Köszönöm a véleményt, Csavarhúzós! Nem gondolom, hogy másnak megfelel, de amit korábban írtál, azt úgy lehetett érteni, hogy amiért Postavölgyben 20 éve ilyen, azért én is elégedjek meg vele. Nekem ez nem megfelelő, és teszek ellene. Nem kell természetesen tapsolni, de még olvasni sem muszáj.
Nagyon szép, amit írtál, hogy csináljuk meg társadalmi munkában. Nem tudom, a világ nem úgy működik az én tapasztalataim szerint, hogy bárki dolgozna a másik helyett, különösen akkor, ha a munka árát már egyszer megfizette. Szívesen megcsináltatom, de akkor ki kellene számláznom a PVV-nek, és nem kétséges, hogy ők nem fizetnék ki a számlát. Még meg sem köszönnék. Ha a te gondolatmenetedet elfogadnánk, akkor felszámolhatnánk a tömegközlekedést, a hadsereget, a rendőrséget, és mindenki építse magának az utat, közlekedjen maga, vegyen fegyvert és védje meg magát, ha akarja. Ez egy anarchiába fulladó utópia.
És Debrecenben összejön a "3 kalapnyi" pénz? Igen, biztosan vannak ott is rossz állapotban lévő közutak. De emellett hatalmas beruházások valósulnak meg, és a város nívós, európai szintű kulturális- és sporteseményeknek ad otthont. Pécsen tudsz ehhez hasonlót? Ezen érdemes elgondolkodni.
süti beállítások módosítása