ZSAKUTCA

It's better to die standing, than to live on your knees

avagy
Egy pécsi polgár vallomásai a szolgáltatókkal folytatott küzdelmeiről.

Friss topikok

  • charlesd: Pár dolgot nem értek? Miért nem lehet rögtön szintbe hozni az aknákat, és úgy aszfaltozni? Nem pe... (2009.07.06. 11:30) Haladunk, kérem!
  • charlesd: Elméletileg sopiane terv munkálatai kezdődnek meg, gyakorlatilag majd kiderül, mi lesz belőle. Leh... (2009.05.12. 07:49) Itt a tavasz, nyílnak a kátyúk
  • charlesd: Milyen rosszul sikerült a kivitelezés. Ülhettek volna még pár percet a tervezőasztal felett. Az a ... (2009.03.22. 09:29) Kereszteződés! Lámpa!
  • Makata: Tasnádi Péter Úr Nyugodjék békében,az elrontott dolgokat próbálta helyrehozni rá is ment szegény! ... (2009.02.22. 22:03) postabontás a DN-ban II.
  • pkz: Szia! Sík úr válasza az útbeszakadással kapcsolatos kérdésedre olvasható a blogon. Bár sokat nem é... (2008.10.15. 21:04) Nem eszik olyan forrón a kását!

Linkblog

603

2008.05.22. 22:43 | pkz | 4 komment

Ma megtudtam, hogy a csapadékvíz-elvezetés megoldott lesz a Deák Ferenc utcában, és ennek tervezése folyik. Pár hét múlva, remélem, már ismerni fogom, milyen tartalommal valósul meg az új burkolat. Lassan csöpögnek a hírek. Figyelmesen elolvasva a cikket vettem csak észre, hogy a Deák Ferenc utcára vonatkozóan 603 métert írtak. Az utca ennél bizonyosan hosszabb...

Végre megtaláltam az útfelújításról szóló cikket:
http://dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&d=2008-04-28&r=1&c=672873


Ötmilliárd a városi utakra

Pécs A város úthálózatának megújítása nem tűr halasztást. Az elmúlt heti rendkívüli közgyűlés úgy döntött, a 10 milliárdos EIB-hitelkeretből fordítanak erre több mint 5 milliárdot.

Az önkormányzat 5,15 milliárd forintot vesz fel útfelújításokra az EIB- (Európai Beruházási Bank) hitelkeretből június 30-ig, döntött a képviselő-testület az elmúlt héten. A felújítások érintenek veszélyes csomópontokat, peremkerületi utcákat, hidakat, új közlekedési lámpákat és EKF-helyszínekhez kapcsolódó utcákat is.

A városi úthálózat 720 kilométer hosszú, amelyből 500 kilométer a burkolt, ám ebből a pénzből is csak töredék fér bele a programba, mondja Kelemen György, az önkormányzat útügyi referense. Az EKF-et közvetlenül érintő utak egy része viszont azért nem szerepel a tervben, mert a közteres pályázat megoldandó feladataként a pályázat szerves részét képezik, és ebben a pillanatban még nem tudni, milyen elképzeléssel él majd a nyertes építész. Ilyen például a Vincze, a Tettye utca vagy a Felsőhavi út, ezek nem feltétlenül egyszerű aszfaltborítást kapnak, érvel a szakember. Természetesen ugyanez a helyzet az úgynevezett EKF-városrész útjaival is, kivételt képez a Zsolnay út, amely nem a város kezelésében van, hiszen országos közút.

Fontos, tette hozzá Kelemen György, hogy az útépítéseket összehangolják az EKF-kulcsprojektek megvalósításával, hiszen nemcsak közlekedni kell tudni a városban az építkezések közben, hanem anyagot is szállítani.

EKF-önerőre 3,4 milliárd forintos kölcsön
Az EKF-programban megvalósítani kívánt fejlesztési kulcsprojektek – hangversenyterem, Tudásközpont, Zsolnay Kulturális Negyed (benne a nagy kiállítótér is), közterek rehabilitációja – esetében az uniós támogatásokhoz szükséges önerő összegét is az EIB-hitelkeretből kívánja előteremteni az önkormányzat. Erről egy márciusi közgyűlés döntött. A város így 3,4 milliárd forintot hívhat le, ez az összeg voltaképpen az uniós támogatás előfinanszírozását teszi lehetővé. Az öszszeg felhasználása alapvetően a projektekkel kapcsolatos ingatlanvásárlások, régészeti munkálatok, valamint a tervezési szerződések és az uniós pályázatok benyújtásához szükséges tendertervek elkészítésének lehetőségét szolgálja.

Közösségi közlekedéssel érintett utak, veszélyes csomópontok
Építők útja (812 m); Havihegyi út (980); Nagyárpádi út (1620); Nagykozári–Hegedűs J. (1615); Nagypostavölgyi út (2750); Marx u. (1036); Mázsaház u. (970); Szabolcsi út (1310); Szövetkezet u. (450); Kisposta-Postavölgy cs.; Petőfi–Kodály–Alkotmány; Kodály–Aradi v.–Klimó cs.

EKF-helyszínekhez kapcsolódó belvárosi utcák
Boltív-köz (70); József u. (472); Majtényi u. (475); Mária u. (463); Megye u. (347); Városház-köz (55)

Peremkerületi utcák
Alsógyükés (625); Auróra u. (191); Avar u. (599); Bányász vértanúk útja (281); Barátság u. (246); Barázda-köz (120); Basamalom u. (694); Bárány u. (614); Bokor u. (747); Botond u. (221); Bródy Sándor u. (750); Csaba u. (338); Deák Ferenc u. (603); Dogobó-dűlő (600); Egyenlőség u. (494); Eszék u. (521); Eszperantó u. (128); Fátyol u. (638); Feketerigó u. (210); Fogadó–Minda u. (645); Fürj u. (452); Gyöngyvirág u. (242); Hamvas u. (571); Hegedűs J. u. (730); Hirdi út (585); Hosszúföldi út (690); Hóvirág u. (491); Huba u. (296); Iskola-köz (150); Jószerencse u. (161); Katona J. u. (491); Kastély u. (380); Kedves u. (148); Kertes-dűlő (355); Kispostavölgyi tető u. (650); Kodó-dűlő (558); Koksz u. (1220); Körömvirág u. (1050); Csarnok u. (260); Levendula u. (250); Légszeszgyár u. (580); Máladó u. (780); Málom szőlőhegy (2114); Mályva u. (240); Mecsekszentkút (1552); Mókus u. (265); Németh Márton u. (191); Napkelet u.–Téglaház-d. (670); Nyugati kőhíd-dűlő (418); Palahegy u.–Palaköz (1470); Panoráma u. (919); Pellérdi út (620); Pósa Lajos u. (930); Présház u. (390); Rácvárosi út (1185); Rétszél u. (490); Rigó u. (455); Sövény u. (250); Sudár István u. (566); Szabadságharc u. (892); Szirom u. (300); Szöcske u. (437); Szőlő u. (545); Szövőgyári út (220); Újfasor u. (486); Újvilág u. (624); Vándor u. (420); Wesselényi u. (267); Zengő u. (900)

Közlekedési koncepció szerint szükséges megvalósítások
Tüskésréti–Légszeszgyár; Üszög–Tüskésrét; Dny-i Közraktár u.; Észak-Megyer-dűlő; Dózsa György u. (837)

Hídfelújítások
Bajcsy-Zs u.; Fábián u.; Kút u.; Szőlőhegyi út; Tüskésréti út; Tüzér u.

Forgalomirányító lámpák kihelyezése
Honvéd u.–Szigeti út csp.; Honvéd u.–Ifjúság útja csp.; Hunyadi u.–Kálvária u. csp.; Kórház tér; Kürt u.–Ifjúság útja csp.; Légszeszgyár u.–Somogyi B. u.; Rákóczi–Bajcsy–Jókai u. csp.; Szigeti–Tüzér u. kp.-ra kap.

Tartalékkeret terhére felvételre kért úthálózati elemek
Blaha Lujza u. (729); Dobó–Kőrös u. pr. befejez. (295); Laufer-dűlő (376)

A bejegyzés trackback címe:

https://zsakutca.blog.hu/api/trackback/id/tr91483146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó Kriszta 2008.06.27. 10:37:13

Ma véletlenül találtam rá a blogra. Nagyon jó kezdeményezésnek találom. Jó maga a Bor utcában lakom, de mielőtt nagy hőőőőőőőzés lenne, leírom, hogy annak is az északi végében, ahol rendszeres, hogy nincs áram, vagy víz. Persze ettől még lehetne hőőőőőzni, mivel nekünk szilárd burkolatunk van, de azt is tudni kell, hogy nem azért mert a város megcsinálta, hanem azért mert a közművesítések után, az utca nem bírta tovább elviselni a tarthatatlan állapotokat, és közös összefogással és SAJÁT ZSEBBE nyúlva megvettünk egy hidegaszfalt technológiát a 1990-es évek elején. Mindenki beszállt mert ez volt az egyetlen megoldás arra hogy ne gumicsizmában kelljen munkába és iskolába járni. Persze akkoriban olyan, hogy Panoráma utca, még nem volt, és jóformán csak szántóföldek terültek el a Deák Ferenc utca felett a domboldalon. Csak aztán jött a fejlődés, terjeszkedés és mára beépült minden, ennek következtében pedig rajtunk keresztül több tonnányi építőanyagot és egyebet szállítottak, szállítanak keresztül, a mi kis terhelhetőségű utunkon, melyenek az eredménye az, hogy az út minősége több helyen is tengelytörésre ad esélyt. Néha volt rá példa hogy jöttek és kátyúztak itt ott, de ez nem mostanában történt.

pkz 2008.07.04. 22:28:12

Hát látom, ti is megszenvedtetek érte. Nem semmi lehetett összehozni, hogy minden lakó beszálljon a költségekbe. Köszönjük, hogy megtettétek! Ez a kemény, hogy ti gyakorlatilag kétszer fizettetek az útért, mert elvileg azért nyúlja le az állam a fizetésünk majdnem felét, hogy többek között biztosítsa a polgárok számára a megfelelő infrastruktúrát. Ki kellett volna számláznotok a költségeket a PVV-nek. :-)

Salamon László 2008.07.28. 12:50:32

Üdvözlet minden Tag-nak !
A Róka úti problémafelvetés Sik úr felé 83 napja, Tasnádi úr felé 70 napja történt. Azóta semmiféle visszajelzés nem történt egyik féltől sem. A kérdésem, hogy szerintetek a türelemnek/várakozásnak mekkora a tűréshatára? Attól, hogy az érintettek nem vesznek tudomást a fennálló problémákról, azok bizony léteznek ! A DN-hoz is fordultam, de úgy tűnik a "hovatartozás" miatt jobb a béke...

pkz 2008.08.03. 12:38:56

Minden normális helyen maximum 30 nap szokott lenni a válaszadási határidő! Felháborító!
süti beállítások módosítása